ناشر حرفه ای کیست
نوشته شده توسط : غلامی

در ايران تعريف از پيش مشخصي در مورد ناشر حرفه اي نداريم و هركسي از زاويه ديد خود، ناشر حرفه اي را تعريف مي كند و اغلب اين تعريف ها مي تواند دقيق نباشد. ناشر حرفه اي با داشتن چندين فاكتور تعريف مي شود و اين گونه نيست كه كسي تنها يك فاكتور را داشته باشد و او را حرفه اي بدانيم. ناشر حرفه اي كسي است كه حداقل تا يك سقف مشخصي اقدام به توليد و انتشار كتاب كند. حالابر اساس معيارهايي كه در كشور داريم هركسي در مورد اين حداقل نظري دارد و اعداد مختلفي در اين باره اعلام شده و مي شود. همان طور كه مي دانيد وزارت ارشاد لازمه تمديد مجوز ناشران را انتشار چهار عنوان كتاب در سال قرار داده و برخي از ناشران به همين سقف اكتفا مي كنند تا مجوزشان باطل نشود طبعا اين تعداد ناشر در تعريف ما از ناشر حرفه اي نمي گنجد.

از طرف ديگر شرايط براي حرفه اي كار كردن هم بسيار دشوار است. در شرايطي كتاب هايي كه بارها تجديدچاپ شده اند، جلو انتشار مجدد آنها گرفته مي شود و به كتاب هاي جديد هم اجازه انتشار داده نمي شود نمي توان سخن از ناشر حرفه اي به ميان آورد. هم اكنون هر ناشري از هر 10 كتابي كه به ارشاد مي فرستد، اميدوار است تنها سه، چهار عدد آنها اجازه انتشار داشته باشد و اين مساله شرايط را براي ناشران بسيار سخت کرده است. نشر چشمه در جهان تازه داستان خود سعي دارد نويسندگان جوان را به ادبيات بشناساند كه تا اندازه اي هم در اين راه موفق بوده، البته خيلي از كتاب هاي خوب اين نويسندگان تنها مي تواند در دست ويراستار خوانده شود و از آن لذت برده شود.
کلمات کلیدی مرتبط: استخدام تعمیرکار موبایل , پیک موتوری در میدان سپاه , استخدام پرستار سالمند , انباردار پاره وقت در بجنورد مسلط به زبان آلمانی , مهندسی مواد و متالوژی , منطقه 13 خیاط دو شیفت کار , منشی آشنا به کامپیوتر , مترجم زبان چابهار با پورسانت بالا , استخدام طراح وبسایت , پیک موتوری پاره وقت منیریه مسلط به زبان آلمانی ,





:: بازدید از این مطلب : 1145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: